İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Afrika’ya Nasıl Uygun Uçak Bileti Bulunur? Saudia Airlines ve Oman Air Uçuş Deneyimi

Türkiye’den ve özellikle de İstanbul’dan dünyanın pek çok yerine direkt uçuş bulunsa da, bu uçuşlar bütçeyi aşacak kadar pahalı olabiliyor. Bizde çok fazla alternatif bulunmadığı için ya Türk Hava Yolları ya da Pegasus Airlines ile uçmak zorunda kalıyoruz. Pegasus Airlines daha çok Avrupa’ya hizmet sunarken, THY dünyada pek çok noktaya uçuş hizmeti veriyor. Ancak bilindiği gibi THY biletleri promosyon olmadığı taktirde çok pahalı olabiliyor.

Özellikle bayram ya da resmi tatillerde yurt dışına uygun fiyata bilet bulmak neredeyse imkansız. Peki bayram ve resmi tatillerde uygun bilet bulmak için ne yapmalıyız? Açıkçası bu sorunun cevabı gitmek istediğiniz destinasyona göre değişiyor. Bu dönemlerde yurt dışında, özellikle de Avrupa ülkelerinde yaşayan Türk vatandaşları ülkemize geldiği için Paris, Berlin gibi Türk nüfusun yoğun yaşadığı şehirlere uygun uçak bileti bulmak çok zor oluyor.

Bu durumda bayram tatilini Avrupa ülkeleri kadar çok rağbet görmeyen yerlerde geçirmek çok daha mantıklı olabiliyor. Mesela Nairobi, Zanzibar, Bali, Tayland bu ülkelere örnek verilebilir. Kaldı ki son dönemlerde Tayland da oldukça popüler olduğundan Bangkok ve Phuket için uçak  bileti fiyatları da ne yazık ki uçtu. Ama Nairobi ve Zanzibar için bayram ve resmi tatil dönemlerinde uygun uçak bileti bulabilirsiniz. Nasıl mı?

Nairobi için en uygun alternatif Saudia Airlines. Örneğin biz 2019 kurban bayramı tatilinde Saudia Airlines ile Cidde aktarmalı Nairobi’ye çok uygun fiyata uçak bileti bulduk. Ancak çevremizde bu firma ile uçuş deneyimi yaşayan kimse yoktu ve iternette firma ile ilgili olumsuz yorumlar vardı. Yerli ve yabancı kaynaklarda, Saudia Airlines’ın dress code uyguladığı, yani yolcunun kılık kıyafetine karıştığı, kadınların -uçakta bile- başörtüsü takma zorunluluğu olduğu, evli olmayan kadınların erkek kardeşi/babası olmadan tek başına yolculuk yapamayacağı gibi pek çok olumsuz yorumla karşılaştık. Ama bilet fiyatı (tek yön) çok çok uygundu. Biz de risk aldık ve İstanbul – Nairobi uçak biletini aldık.

Normalde Cidde’ye (Suudi Arabistan) gitsek vize almak zorundayız. Ama ben bileti aldıktan sonra Saudia Airlines’ın müşteri hizmetlerini arayıp aktarmalı uçuşlarında Türk vatandaşlarından vize isteyip istemediklerini sordum. Cevap hayır! Yani vize almadan Cidde aktarmalı Nairobi’ye uçabilecektik.

Uçuş günü geldiğinde kafamızda pek çok soru vardı ama hemen Saudia Airlines check-in kontuarına gidip bagajlarımızı teslim ettik. Uçağa binerken kimse benden başörtüsü takmamı istemedi. Cidde’ye giden uçak büyük uçaktı ve koltuklar oldukça rahattı. Sunulan yemekler, ikramlar çok lezzetliydi. Cidde havalimanına indiğimizde de direkt transfer bölümüne gidip yaklaşık 5 saat bekledik. Havalimanında kimse bana evli olup olmadığımı, yanımdaki beyin eşim ya da kardeşim olup olmadığını sormadı. Bir kadın olarak kılık kıyafetime, makyajıma kimse karışmadı.

Yani Saudia Airlines ile aktarmalı olarak – kadın ve erkek fark etmez – ister tek başınıza, ister arkadaşlarınızla dünyadaki pek çok destinasyona gönül rahatlığıyla uçabilirsiniz. Hem konforlu hem de uygun fiyatlı bir uçuş deneyimi yaşamak isterseniz Saudia Airlines sizi bekliyor.

Gelelim Oman Air deneyimimize. Nairobi’den sonra Kenya Airways ile Zanzibar’a geçtik. Kenya Airways de güzel bir firma ama Afrika genelinde uçak biletleri pahalı olduğu için biz de bu uçuşa yüksek bir rakam ödedik. Dönüş için Zanzibar – İstanbul uçuşumuzu Oman Air ile Muscat aktarmalı aldık. Her ne kadar Umman Birleşik Arap Emirlikleri’ne dahil olmasa da orası da müslüman bir ülke. Bu durumda yine kafamızda pek çok ‘’acaba’’ vardı. Dress code var mı, başörtüsü takılmak zorunda mı, vs…

Normal de Umman da Türk vatandaşlarından vize istiyor ama aktarmalı uçuşlar için vize almanıza gerek yok. Zanzibar’da check-in kontuarında beklerken Oman Air ile bize eşlik edecek olan yolcuların büyük bir bölümünün İtalyan olduğunu gördük. Uçağa bindiğimizde de koca uçakta hemen hemen herkes İtalyandı 🙂 Oman Air uçağı oldukça konforlu, temiz ve sunduğu hizmetler kaliteliydi. Yemekleri çok lezzetliydi ve kabin memurları da çok güleryüzlüydü.

Muscat’a indiğimizde büyük, modern, tertemiz bir havalimanıyla karşılaştık. Her şey o kadar modern, yeni ve havalimanındaki palmiye ağaçları o kadar güzeldi ki, etrafa bakmaktan kendimizi alamadık. Cidde havalimanında hiç kadın çalışan görmemiştik ama Muscat’ta pek çok kadın çalışan vardı. Ülkeye girdiğimizde kimse bize ekstra soru, medeni durum gibi sorular sormadı. Çok güzel bir uçakla çok güzel bir ülkede aktarmamızı yaptık.

Yani Oman Air ile aktarmalı olarak – kadın ve erkek fark etmez – ister tek başınıza, ister arkadaşlarınızla dünyadaki pek çok destinasyona gönül rahatlığıyla uçabilirsiniz. Hem konforlu hem de uygun fiyatlı bir uçuş deneyimi yaşamak isterseniz Oman Air sizi bekliyor.

Uçak biletini alırken Zanzibar – İstanbul olarak Oman Air’ın kendi sitesi üzerinden aldık. Fakat aldığımız bilette Muscat – İstanbul uçuşu için ‘’THY tarafından işletiliyor’’ yazıyordu. Bu sebeple de her ne kadar bileti Oman Air’dan alsak da, Muscat – İstanbul uçuşunu THY ile gerçekleştirdik.

Dediğimiz gibi Türkiye’de Avrupa ülkelerindeki gibi alternatif uçak firmaları maalesef ki yok. Easyjet, Ryanair, Transavia gibi firmalar bir dönem İstanbul’a gelmiş olsa da şu an için burada hizmet vermiyorlar. THY ve Pegasus Airlines tek alternatif olduğu için de istediğimiz destinasyona özellikle bayram ve resmi tatillerde uygun bilet bulamıyoruz. Bu sebeple hem Saudia Airlines hem de Oman Air bu anlamda en güzel iki alternatif olabilir. Saudia Airlines ve Oman Air ile aktarmalı uçuşlarda vize derdi, kılık kıyafet sorunu, medeni durum sorunu yok. Özellikle tek başına seyahat eden kadınlar bu iki firmayla sorunsuz şekilde seyahat edebilir. Öyleyse ne duruyorsunuz?

Gidin, gezin, keşfedin… hayat gezince güzel!

İlk yorum yapan siz olun